اولیور ریوی کانادایی متولد سال 2006 است. او که نامش در کتاب گینس به عنوان بلندترین نوجوان جهان ثبت شده، در 18 سالگی به قد 236 سانتیمتر رسیده است. ریو عضو کالج فلوریدا گیترز است و پیشبینی میشود که طی چند سال آینده، وارد NBA شود. مهارت ریو هنوز به اوج نرسیده و او در مسابقات قهرمانی جوانان قاره آمریکا، میانگین 4.5 امتیاز و 4.5 ریباند در هر بازی را ثبت کرد. در ادامه تصویر و ویدیویی از ملاقات شک 216 سانتیمتری با ریو را مشاهده میکنید.
اونیل در مصاحبهای با وال استریت ژورنال اظهار داشت: شنیدم جف بزوس یک بار گفت که او بر اساس این که آیا یک سرمایهگذاری میتواند زندگی مردم را تغییر دهد یا نه، تصمیمگیری میکند. وقتی من هم این استراتژی را دنبال کردم، ارزش داراییهایم تقریباً چهار برابر شد.
اونیل فقط یک چک امضا نمیکند، بلکه روی کسبوکارهایی که به آنها اعتقاد دارد، سرمایهگذاری میکند. او یکی از سرمایهگذاران اولیه گوگل بود و اکنون سبد سرمایهگذاری متنوعی شامل سهام در اپل، کارواشها و کلابهای لاسوگاس دارد.
در این بین یکی از بزرگترین موفقیتهای او، سرمایهگذاری در شرکت امنیت خانگی Ring بود. اونیل در ابتدا به دنبال یک سیستم امنیتی مقرون به صرفه برای خانه خود بود و پس از آزمایش این محصول به آن علاقهمند شد. در نتیجه، به جای صرفاً خرید دستگاه، روی شرکت، سرمایهگذاری کرد. این تصمیم در سال 2018 با فروش Ring به آمازون به ارزش یک میلیارد دلار، سود بزرگی برای او به همراه داشت.
اید گفت؛ همه سرمایهگذاریهای اونیل هم موفق نبودهاند. یکی از بزرگترین اشتباهاتش، رد کردن پیشنهاد سرمایهگذاری در استارباکس بود. او درباره این تصمیم گفت: وقتی هاوارد شولتز (مدیرعامل استارباکس) پیشنهاد همکاری به من داد، گفتم که سیاهپوستان قهوه نمینوشند اما اشتباه کردم!
این تصمیم میلیونها دلار برای او هزینه داشت و نشان داد که حتی موفقترین سرمایهگذاران نیز همیشه نمیتوانند آینده را پیشبینی کنند.
اونیل زمانی مالک 17 شعبه از فستفود Auntie Anne's بود اما همه آنها را فروخت. دلیل او ساده بود؛ باید از خودم میپرسیدم که آیا واقعاً به این کسبوکار باور دارم؟ جواب نه بود، پس از آن خارج شدم.
او هنوز یکی از طرفداران پروپاقرص Krispy Kreme است و روی این برند سرمایهگذاری کرده، چرا که از دوران دانشگاه عاشق دوناتهای این برند بوده است.
اونیل امپراتوری 500 میلیون دلاری خود را با سرمایهگذاری روی ایدههایی که با ارزشهایش همخوانی داشتند، بنا کرد. او از فرصتهای جذابی که به آنها باور نداشت، فاصله گرفت و اشتباهات خود را پذیرفت.
داستان او فقط در مورد ثروت نیست؛ بلکه درباره هدفمند بودن در سرمایهگذاری است. او ثابت کرده است که پول به دنبال تأثیرگذاری میآید، نه فقط سودآوری ظاهری.